vrijdag 8 september 2017

Old Photo's

Hallo allemaal,

Toen ik op zoek was naar een foto kwam ik een hoesje tegen met daarin pasfoto's van mijn moeder. Daar zat een foto bij, waar ik iets mee wilde gaan doen. Deze foto is te mooi om in zo'n pasfotohoesje te laten zitten. Ik vermoed dat mijn moeder hier midden 20 geweest is.


Achter de foto zit een gelli plate afdruk van de foam stempel uit de collectie van Scr@p
(6410/0453 Scr@p stempel - Camera). Om eerlijk te zijn, was dit een afdruk die ik in een tijdje geleden al gemaakt had, maar toen niet mooi genoeg vond om te gebruiken. En hier, bij deze foto, vind ik deze afdruk super. De afdruk is gemaakt met koperverf en wat goudverf.

Het glas uit het fotolijstje heb ik er uit gehaald omdat ik te hoog gewerkt heb waardoor het glas niet meer terug geplaatst kon worden. Het papier van het labeltje met het steentjespapier komt uit het paper bloc bricks van Noor! Design. Het papier met de houtstructuur dat ik hierbij gebruikt heb komt uit de Scr@p collectie (6011/0534 SCR@P Design Paper Wood & Notebook).


Het lijstje was van lichter hout. Omdat ik dit wat saai vond, heb ik er hier en daar wat stukjes tekst uit een tijdschrift opgeplakt. Het zijn teksten die met breien te maken hebben. Mijn moeder was namelijk enorm fanatiek met het breien van lappendekens voor kinderen uit kindertehuizen in arme landen. Het leuke is dat ik vermoed dat het tijdschrift waar deze tekst uit gehaald is, uit dezelfde tijd komt als waarop deze foto genomen is. De teksten zijn met een gel medium op het lijstje geplakt. 


Het lijstje heb ik met acrylverf een donkerder kleur gegeven. Met wat embellishments heb ik het fotolijstje af gemaakt. Ik heb ook een foto genomen toen het lijstje nog niet geverfd was. Om je een idee te geven wat verf voor een invloed heeft, hier de foto voor het donkerder verven van de lijst.


De tekst I'm proud to be your daughter heb ik erbij geplakt omdat ik me, nu mijn moeder hier niet meer is, steeds meer realiseer wat mijn moeder allemaal voor anderen gedaan heeft en betekend heeft. Hoe ik bof dat ik met een moeder als zij heb mogen opgroeien.


Fijne dag verder, 

groeten Hanny

2 opmerkingen:

  1. Wat een mooie herrinnering heb je zo van haar gemaakt! Heel knap gedaan. Dit zal vast een mooi plekje bij je krijgen.
    Groetjes Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig zo'n herinnering! Heel mooi gemaakt. Groetjes Betha

    BeantwoordenVerwijderen