vrijdag 26 december 2014

Gezelligheid & Kaarsjes

Hallo allemaal,

Een tijdje geleden deed ik mee aan een SOL (scrap on-line ) waarbij we een soort van kaart maakten met een waxine/snoepdoosje er aan. Dit bracht mijn "oude" hobby weer een beetje nieuw leven in namelijk het ontwerpen van doosjes. Zo heb ik dit keer een doosje in een kaart gemaakt.


Hoe ik deze gemaakt heb laat ik jullie stap voor stap zien.


Allereerst het doosje voor de waxine lichtjes. Neem een strook stevig cardstock van 15 x 21 cm.
Ril deze op 2 - 6.5 - 8.5 - en 13 cm. En op 2 - 4 - 17 en 19 cm. De zwarte lijnen zijn mijn ril lijnen.
Maak nu een gat naar keuze in het vakje met de langste zij flappen. Dit is een doorkijkje zodat je kan zien dat er waxine lichtjes inzitten. Je kan dit verschillende maten geven...wat je maar voor handen hebt.  

Knip nu delen weg zoals op de foto hierboven. Vouw alle rillijnen mooi strak, eventueel nog extra met een vouwbeen.



Nu plak je het langste gedeelte dicht. De zijkanten blijven open.


Dit is 1 van de zijkanten. De kleine flapjes vouw je iets naar binnen en de grote flap kun je hier overheen schuiven.


Zo kun je dus het doosje dicht doen. Dit hoeft niet gelijmd want zo kan de ontvangster hem makkelijk openen en er 1 waxine lichtje uithalen en weer sluiten.


Zo ziet het er uit met de waxine lichtjes erin. Neem nu een strook cardstock van 13.5 x 30.5 cm.
Ril deze op 13 en 17.5 cm.


Plak hier het doosje in.


Zoals je gemerkt hebt is 1 kant langer als de andere kant. De korte kant is de voorkant van je kaart.


Pons of stans nu een cirkel uit cardstock van ongeveer 4 cm. Plak deze voor de helft vast op de grootste ( achterkant ) van de kaart.


Achter de cirkel kun je nu de korte ( voorkant ) kaart achter schuiven zodat  het dicht kan. Zoals op de foto hierboven. En nu versieren maar.


Ik heb gekozen voor het mooie winter wishes design papier. Ook de vierkante blauwe mal heb ik er op verwerkt en deze heb ik uit wit cardstock gestanst. Vervolgens heb ik er van het design papier
een vierkant in geplakt. De tekst heb ik op een zelfgemaakte banner gestempeld en in de onderhoeken heb ik versieringen van bloemen en dennenappeltjes geplakt. 

Paper bloc - Winter Wishes

De dennenappeltjes heb ik gemaakt met de Rol Up Roses. Deze zijn uit kraft papier gestanst en na het
rollen wat uit elkaar getrokken. Op de cirkel waar de kaart mee dicht kan heb ik nog een strik geplakt.


Ook de binnenkant heb ik voorzien van design papier. Op de foto hierboven zie je de zijkant.


En in de binnenkant van de kaart heb ik de langwerpige blauwe mal geplakt die ik voorzien heb van een plaatje met kaarsjes. Zo heb ik weer een leuk klein cadeautje om mee te nemen.

Clear stamp - Happy Holidays - Vrolijk Kerstfeest

Ik hoop dat ik het aan de hand van veel foto`s een beetje duidelijk heb kunnen uitleggen en dat je, als je het ook wilt maken,  er uit komt. Het lijkt in elk geval misschien ingewikkelder dan het is.

Veel knutselplezier.




De gebruikte materialen zijn direct te bestellen in de Noor! Design webshop:



2 opmerkingen: